En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



lördag 8 januari 2011

Den underskattade plikten!

Det finns ingen plikt vi underskattar så mycket som plikten att vara lycklig. Genom att vara lyckliga gagnar vi helt anonymt världen i stort
                                                                              Robert Louis Stevenson

Och då tror jag inte Robert Louis menar  lyckan av att tapetsera om i huset, få en ny lampa eller shoppa just DE snygga skorna, nej lyckan är inget man kan sätta ett pris på utan det är ett sätt att tänka och vara, att vara i rätt sinnesstämmning. Lycka är en levande känsla, lycka är ingen lyxartikel som kan förbrukas, lycka kan vara dig livet ut om du förvaltar det väl!

Och dessa två "galningar" är min lycka!!

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara tänkvärda ord,ta hand om dina "galningar"*ler*
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Fan va´du har rätt i det du skriver. Men ibland så glömmer man det.... tack för påminnelsen, nu tänker jag inte ha ont i min hals el. min dumma leverfläck som gör ont, NU SKA JAG BARA VARA LYCKLIG FÖR ATT JAG LEVER!! + mkt annat förståss. Ha en bra dag Mita. KrAMelikram

    SvaraRadera