En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



söndag 16 januari 2011

Hur faskien gick det till?

I brist på annan sysselsättning så sitter jag och tittar på Blocket, brukar vara inne ett par ggr per år för att se vad som säljs och då framförallt Dogo Argentino.
Och nu är det någon i Skövde som säljer sin blandrashane på 11 månader, blandningen består av
Dogo Argentino (som det redan är 10 raser i) Amstaff (är garanterat en blandning där med) och hör och häpna, Dvärgtax!!!
Hur jag än försöker att få ihop hur den parningen lyckats så kan inte ens min fantasi skena iväg åt rätt håll!

2 kommentarer:

  1. Äntligen har jag funnit dig. När jag besökt din blogg så har jag bara sett 20110101.
    Funderat varför har hon slutat. Men det har du ju inte, härligt.
    Blandraser är inte bra, tycker i alla fall jag. Men många resonerar, hund som hund. Men att köpa en blandras är nog ett stort lotteri. Kan vara nog så knepigt med en renrasig allt emellanåt.

    SvaraRadera
  2. ...min kompis hade en korsning mamman schäfer/labbe å hanen strävhårig tax...denna parningen gick smidigt tillväga för tiken låg ner så de va inga problem alls...sen kan man ju tycka att korsningen va heeelt galen men de e en annan historia, Prosten å hans syskon blev iaf väldigt trevliga individer...

    SvaraRadera