En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 13 januari 2011

Inspirationen blev för mycket

Blev nog hjärntvättad av alla gårdagens matprogram när jag gjorde morgonens frukost, en kopp the Orange Jaipur, knäckemacka med extra rökt kaviar och en skål med vaniljyoghurt med äppelmos och kanel. Gott var för sig men i kombination, ICKE ATT REKOMENDERA!

Sitter även och läser de lokala nyheterna på nätet och  läser till min förfäran att Mörbylånga Kommun har gett tillstånd till Netto att slå upp portarna på denna delen av ön, det är absolut inget fel på Netto men platsen som kommunen har tilldelat dem är ju ett skämt, de ska få bygga vid brofästet, så det första man kommer att se när man svänger av mot söder är en ful Nettobutik och kör man då ca 2 kilometer neråt så möts man av det första skämtet, ett stort jävla blått löklager som ligger mitt i byn!
Ligger julglöggen kvar i ådrorna eller vad är problemet??????

2 kommentarer:

  1. Fast äpple och kanel är ju gott!

    Dom kanske tänker måla butiken i jättefina färger?! Eller kanske inte...:/

    SvaraRadera
  2. Min frukost består oftast av en kopp kaffe å två mackor. Alltid lika gott. Självklart så tänder jag ett ljus oxå för att hylla dagen... Men du vet ju hur jag är...haha. Kram söta du. Lilitha

    SvaraRadera