En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 18 januari 2011

Och vädret då innan kylan slår till!

Regn brukar ju vara sövande för mig men icket, nu vaknade jag 04.30 och såg helt andra bilder i mitt huvud än ett ljummet sommarregn, så jag har varit ute och plumsat i snön i morgonrock och stövlar, tömt vattentunnor runt huset och hunnit med att sanera upp saker på hyllorna i källaren.
Och vad gör väl lite vatten i källaren med tanke på situationen i Australien!

2 kommentarer:

  1. Uch nej, har ni fått in vatten i källaren?? Hoppas de bara var förebyggande. De blir mycket vatten nu i smältan. Jag trodde du var på semester jag...humm

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tror tyvärr att det kommer att rinna ner en stor del väta eftersom marken verkar vara mättad!

    Torsdag = Thailand!

    SvaraRadera