En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 11 januari 2011

Nu åker jag med ett glatt humör och möter mina kollegor på jobbet!!

- det uttalar jag mig inte om

- möjligt!

Det är orden som kom från den intervjuade polisen på morgonnyheterna ang den ev mördade kvinnan vid Nora, varför lägga krut på den intervjun då dörren ändå är stängd?

Det är mördare och våldtäktsmän, naturkatastrofer och kolera, fattigdom och svindlare, ja listan kan göras lång om de nyhetsutbud som vi bjuds på, inte en enda glad eller positiv nyhet. Det är svårt emellanåt att se de små glädjeämnena i vardagen då vi bara pumpas med negativa ord.

Så här får ni något tänkvärt att ta mer er i er vardag!!
Det finns inga problem – bara uppgifter som ska lösas.
Det är inte det du saknar som räknas - det är det vad Du har
Det finns inga slut – bara början.
Kan vi ta kriser och svårigheter på rätt sätt så kan de också bli en del i uppbyggnaden av en högre livskvalitet.
Snart så =)

2 kommentarer: