En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen

Idag har jag verkligen unnat mig en dag i lugn och ro, har precis gått från pyjamasen till mysbyxorna. Morgonen startade med ett strålande väder som sedan ganska snabbt övergick i mulet och blåsig, ett perfekt väder för ryggläge i soffan med ett gäng filmer.
Middagen ska lagas av mig idag och då blir det Lamm Vindaloo som tillagas av sig själv i lergrytan, basmatiris som riskokaren fixar och daal som jag får pyssla lite med.

Låt detta året bli ett år av klokhet, av kärlek och av hälsa och framförallt så ska jag tro på mig själv, det finns ju bara en av mig!

1 kommentar:

  1. En bara vara dag, skönt det med att få slappa och maten ska sköta sig skälv helst,perfekt.
    Ha det gott,
    Kramiz!

    SvaraRadera