En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 11 februari 2011

Då var den tillbaka................

Igår när jag flög till Bromma var jag SÅ stolt över mig själv att flygrädslan ligger bakom mig, efter timmar med meditation, rökelser och positivt tänkande så raserades allt ikväll. Att åka Hangover på Liseberg var en barnlek mot dagens upplevelse, att sitta i ett plan då piloten talar om att det är halv orkan utanför vid inflygningen till Kalmar gjorde ju inte mig direkt lugn, han gasade och släppte, gasade och släppte och jag satt och körde mantrat "jag sitter i ett fordon på en gropig grusväg, jag sitter i ett fordon på en gropig grusväg, jag sitter i ett fordon på en gropig grusväg" men inte fan hjälpte det då mina svettiga händer kletade sig fast på armstöden och jag hyperventilerade.
Men nu är jag hemma iklädd i mjukisbrallan och ett glas vin i handen, revbenen ligger tryggt i ugnen, majskolvarna på spisen, vitlöksdippen i kylen och tortillachipsen i skålen.
Jag skickar en tanke till mina söta väninnor från Malmö som tyvärr inte kom hem ikväll pga inställd flyg, hoppas ni gör Storstan farlig Madde och Anki!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar