En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 23 februari 2011

Jag ringer dig sedan!

Vad menar man egentligen med dessa ord?
Att jag blir uppringd om en timma, en dag, en vecka??
Det finns nämligen människor i mitt kontaktnät som har en viss förmåga att mitt i ett samtal säga:
- Jag ringer dig sedan.
Även jag kan säga det men då ringer jag alltid upp samma dag åtminstonde.
Men orden har olika betydelse hos oss alla.

För övrigt har vi minus 15 grader utanför och jag förstår inte hur jag ska kunna klä av mig för att klä på mig?
Hade det inte varit för alla kundbesök idag så skulle jag glatt mina kollegor med att komma klädd i rutig flanellpyjamas och en stor fleecemorgonrock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar