En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 10 februari 2011

Jag hörde att det snöar på ön!

När jag klev upp 05.00 så var det inget snöfall, inte heller när jag flög mot hufvudstaden mötte vi på några flingor, men efter samtal med kärleken därhemma så snöar det viss.
VARFÖR DÅ??
Vill inte, VILL inte, vill INTE ha mer snö, vafan jag hittade ju vårtecken både i förrgår och igår.
Så snälla, när jag kommer hem imorgonkväll så lova mig då att all nysnö är puts väck, jag ska ju plocka hundskit och kvistar och elda i helgen..

4 kommentarer:

  1. Jag undrar också varför det måste snöa,så jäkla onödigt,snyft, det hade ju gått bort så mycket.
    Vad härligt det lät med eldning av ris,en bit kvar dit känns det som.
    Kramiz!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr, det lovas kraftigt snöfall här (Stockholmstrakten), som ska dra sig åt sydöstra Sverige. Så på med varma jackan.

    SvaraRadera
  3. Mycket mycket onödigt, håller med!! Men är det vinter så är det och bor vi i Sverige så gör vi. Så Mita, bara att bita ihop o. tänka på annat, tyvärr!! Ha en härlig kväll. krAMelikram

    SvaraRadera
  4. Ja här i Sörmland...Eskisltuna..hade nästan all snö försvunnit...MEN idag..så har det kommit några decimeter..igen!!
    Inte kul!!
    VAR ifrån Norrland är du??? Norrland är ju så stort!!! jag är från Vännäs....och har bott härnere i ca 30 år...
    Kram!!!

    SvaraRadera