En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



söndag 20 februari 2011

Så trevligt!

Efter många om och men har det äntligen fattats ett beslut om att färjetrafiken mellan Kalmar och Färjestaden ska återupptas efter 39 år i träda.
Då är det bara att rulla ner med cykeln till hamnen och sedan går man iland mitt i Kalmar, kanoners!

Färjan kommer att gå mellan den 18 juni till och med den 28 augusti!

2 kommentarer:

  1. Låter toppen!
    Ha en fortsatt skön söndagskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. De e lite småkul. Jag åkte ju faktiskt de gamla färjorna varje sommar när vi skulle över till Öland och stugan när jag var liten. En av de gamla skutorna ligger ju i hamnen här i Mönsterås...såg förresten du varit där, men inte kom du runt på kaffe inte..*ler*

    Kramiz

    SvaraRadera