En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



lördag 27 november 2010

Äntligen!

Efter en sagolikt god lammgryta med ett glas vin så har lappvantarna äntligen landat tryggt.
Så myckt snö i dagarna tre har jag nog inte varit med om i mitt vuxna liv, så nu ska jag sätta på mig vinterutstyrslen och ta en promenad med snötrollet Janis, hon fullkommligt älskar snön.
Det är en glädje att se monstret ge all sin energi i snön, nosen i backen och leker snöplog, innan idag så fick hon tokfnatt på en buske vars grenar är snöfyllda och betedde sig som om det var värsta tjuven som är på G.
Såg programmet Så mycket bättre och kan bara bekräfta att vi har sjukt bra artister i vårt land, och Mannen äger!
Så mycket bättre när vi är tillsammans, så mycket bättre för oss allesammans, så mycket bättre för oss!

2 kommentarer:

  1. Så mycket bättre är så himla bra!!! Älskar!

    SvaraRadera
  2. Lamm som är så gott. Vi har också mycket snö men det var mycket mer när man bodde i Norrland och kallare. Härligt att hunden gillar att leka i snön. Så mycket bättre är ett härligt program och där får man se så mycket mer av artisten och dess musikalitet. Bra skrivet på slutet ;)

    Ha en fin första advent
    kram

    SvaraRadera