En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 11 november 2010

Idag äter vi!

Ugnsstekt hel fjällsik, fiskad av snälla morbror, med dillgrädde och kokt potatis.
Ska nog festa till det med ett glas vitt idag!

Idag har jag varit uppe i Vimmerbytrakten på kundbesök och kom in till en kund då han högt och tydligt förkarade att han inte hade många minuter för oss, nåväl vi satte oss ner och hann väl bara presentera oss och sedan satte han igång.
Han höll låda i en timma och tio minuter, jag och min kollega nickade och jakade med, och han talade om allt utom syftet vi var där för. Så nu vet jag hur dansbanden i Småland betedde sig på det glada 70- talet.
De spelade jävligt bra musik och söp jävligt mycket!!
Så det så....

2 kommentarer:

  1. Hej där!! Jaha, och varför har du flytta? Bara nyfiken...
    Fisken låter smarrig och god men det gör ju allt du tillagar :0) Ha en go avslutning på veckan och en go helg. krAMelikram

    SvaraRadera
  2. Halloj Ammis
    Jag flyttade pga all reklam, gillade det inte!!

    SvaraRadera