En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



lördag 20 november 2010

Undra om han hade varit lika dryg utan sina gröna kläder och vapen i hand?

Vi har varit på en härlig långpromenad som höll på att gå åt fanders, jag och sys med hundar åkte till Vicklebyskogen där jägarna var i full gång, tack och lov så hade de satt upp en skylt vid vägen om jakt så vi hade hundarna kopplade, när vi kom ner en bit i skogen så hängde det ett litet djur i trädet och jägarna bad oss att inte låta hundarna lukta på djuret, en för mig onödig kommentar.
Vi gick förbi och fortsatte ner mot vattnet, hade inte lust att göra skogen med fyra jägare i farten.
Den långa bryggan ut!

Janis uforskar och är mer svart än vit när hon kommer tillbaka.

En ljugarbänk.
En vacker blomma som vajade för vinden

Cha-Gall poserar 
När vi väl gick tillbaka så kopplade vi hundarna igen, vi gick skogsvägen upp och mötte på jägarna igen denna gången med två hundar, när vi går förbi så ber jag en bön om att även deras hundar ska vara kopplade. Efter några meter så kommer det en Jack Russel hane farandes i full fart, jag skriker då åt jägarna att snälla koppla er hund. Sakta och då menar jag sakta kommer jägaren emot oss med rådjuret hängandes som en axelväska och är knäpptyst. Bechamel är skitförbannad, Cha-Gall är tokig och Janis har mord i blicken, jag ropar igen om att de ska kalla in sin hund, jag har fullt upp med att hålla undan mina hundar och hanen verkar inte riktigt förstå vad han gett sig in på. När jägaren väl är framme så säger han lungt, det är en valp och han lyder inte så bra, som om nu det vore en bra anledning till att ha hunden lös. De hade ju sett oss gå där innan och visste ju att vi hade hundar med oss.
Vi går därifrån och då dyker två jägare till upp och ena gubben frågar oss med en kaxig attityd vad vi gör med hans frus hund?
Ser då att det blixtrar till i systers ögon och vi svarar bara att hunden är lös och sprang efter oss.
Om vi vänder på steken och ponerar att nu jag skulle haft Janis lös, hur tror ni att det hade låtit då? Jag kan lova att fyra jägare hade varit sugna på att testa sina vapen, nu fick vi inte ens en ursäkt eller förklaring. Och vad hade hänt om nu någon av mina hundar hade bitit den lilla kaxpellen?

4 kommentarer:

  1. Egna barn och andras ungar...Gissar vilt på att skulden hade varit er i vilket fall. Förövrigt märks det inte mycket att det snart är december hos er, som det verkar. Blommor som vajar i vinden - bor vi i samma land eller...? :D

    SvaraRadera
  2. De tror visst att de ÄGER skogen, konstigt att säga åt er att ha hundarna kopplade men inte följa samma råd själva...? Ylle

    SvaraRadera
  3. Längtar till Öland... Vill fota, fota, FOTA :)

    SvaraRadera
  4. usch va hemskt att se ett djur hänga sådär :(

    SvaraRadera