En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 19 november 2010

Mysmorgon!

Underbara morgon, jag får nämligen vara hemma till 08.30 då en snäll kollega kommer och hämtar mig. Så nu passar jag på att koka hundmat, på spisen kokar just nu korngryn och jag ska snart dra igång köttkvarnen för att göra leverfärs, hoppas det är uppskattat av Mannen som ligger och sover =)
Det är ju fredag, denna sköna dag som är bäst på hela veckan, efter jobbet ska jag gå en lång skogspromenad med syster och hundarna, jag saknar det något så vansinnigt mycket, men att gå omkring i mörker med pannlampa är inte riktigt min grej, har lite för mycket rädsla i kroppen för det.
Men fredagar, då är det ju korttdag och ljuset är fortfarande framme även om nu metrologerna visar en gråskala åt det mörkare hållet.
Se nu till kära bloggvänner att göra denna dagen till en alldeles speciell fredag för ingenting utom sinnern kan kurera själen, liksom ingenting utom själen kan kurera sinnerna.
Här får synen en kur enligt mig!

7 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild!!! Trevlig helg och njut av skogspromenaden!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker headerbild wow!. Den var verkligen spännande. Vacker bild längst ner också.

    Ha en fin fredag
    kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verklgien viktigt att ta hand om sin själ. Du, berätta lite mera om dina änglar? Är lite nyfiken. Ha en riktigt mysig fredag. Kraaaam Lilitha

    SvaraRadera
  4. ...kikar in å önskar en trevlig helg!! kramiz å ta hand om dig!!

    SvaraRadera
  5. Tack för hälsningen på min blogg.
    Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  6. Är det från norra delen?

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  7. SoS, japp det är från Norra delen av ön!

    SvaraRadera