En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 24 november 2010

Full snöstorm!

Jaha då blev man tagen på sängen då, full snöstorm utanför fönstret, har varit uppe sedan halv sex och skottat snö, har även varit borta hos Däck Roy och försökt att få däcken bytta idag men grabbarna har visst sovmorgon. Det har varit ovanligt tyst ute på gatorna, plogbilen har nog prioriterat något annat, inte ens Storgatan var plogad vid sextiden. Ölandsbron var ävstängd igår mellan 21.00 - 24.00 pga hårda vindar, det mätte upp till  33 sekundmeter och idag är det en klass 2 varning i Kalmar län.
Så jag fattar ett eget beslut idag att jobba hemifrån, vill inte ut på vägarna i detta väder.
Tyvärr så är lilla kameran hos el doktore igen så jag kan tyvärr inte bjuda er på några hysteriska vinterbilder.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du kan jobba hemifrån. Jag i detta vädret är det mysigast att sitta inne... men en koppkaffe å några tända ljus. Kram Lilitha

    SvaraRadera
  2. Jag tror dig utan bilder och hörde om bron igår på nyheterna men då hade ni mera regn mot oss i inlandet va?
    Tänk vad det kan vända sig snabbt.

    Låter bra att du stannar hemma och låter bilen stå.
    Hoppas eländet mattas ner också.
    Kramisar från mig!

    SvaraRadera