En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 18 november 2010

Jag går nu!

Lilla röda bilen är ju hos farbror dotorn så jag är fortfarande kvar inne i Kalmar, ska åka hem med Mannen i den blåa bilen istället. Så då tänkte jag passa på att gå ner på ett köpcenter som heter Giraffen för att se om det finns något att fynda, inte för att jag behöver något men ändå. Känner jag mig själv så kommer jag stryka som en katt bland charkdisken och vrida och vända på råvarorna, inget smink eller kläder eller inredning här inte. Bättre att inreda mitt inre så att inte jag hamnar hos farbror doktorn.
Nu känner jag att det är bara svammel på gång igen, ska i alla fall ge er en bild på den vackra orkidéen därhemma som blonmmer för första ggr på fyra år.
Denna köpte jag hos My's blommor då den var i väldigt dåligt skick, hon sa att den behövde lite extra omtanke och se så bra det blev!

3 kommentarer:

  1. Ja med lite kärlek fixar sig det mesta...tänker på blomman. Tjusig bild på Ölandsbron. Kram Lilitha

    SvaraRadera
  2. Hoppas lilla röda snart får komma hem och inte kostar skjortan.. och orkideen ja underbar!

    SvaraRadera
  3. Lilitha, kärleken är svaret!

    Susanne, ska hämta den lilla röda nu på morgonen och är inställd på minst tre tusenlappar, jäkligt sura pengar!

    SvaraRadera