En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 17 november 2010

Felköp!!

Åkte ner till staden nu på lunchen för att shoppa lite salta godisar samt besöka Thaibutiken, jag behövde hel spiskummin samt att jag passade på att titta i grönsakskylen om det fanns något spännande.
Och det gjorde det, ett tråg med limegröna vackra bönor som jag direkt fastnade för, tänkte att de kommer nog passa toppen till kvällen middag med wokade nudlar och kyckling. När jag väl ska betala så tittar hon på mig med ett leende och frågar om jag äter bönorna, och istället för att säga nej det är första gången jag köper dessa så ler jag tillbaka och säger jaaa det gör jag.
Börjar ana oråd så nu när jag kom tillbaka så studerade jag bönorna lite extra och de vita små sakerna som kryper är nog bara något extra gott, jag passade även på att googla om bönan och med facit i hand så får jag åka tillbaka och fråga om jag får lämna tillbaka bönorna,
Peteh Bean Seed är något som när ätit är känt för att ge en stark lukt av kroppen, inklusive mun och gasbildning kan vara ett stort problem för vissa människor.
.

1 kommentar:

  1. Asgarv!! Haha, å vad jag inser att det där lika gärna kunnat vara jag!!

    SvaraRadera