En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



söndag 28 november 2010

Glöggen är upphälld!

Glöggen är värmd och upphälld i muggar, den älskade sonen är hemma och allt är bara så bra som det kan vara en söndagskväll i november!
Middagen ska påbörjas, det blir älgfärsbiffar fyllda med chevre, trattkantarellsås, stekt potatis och broccolibuketter.
Snön fortsätter att ramla ner från himlen, det är töväder och tomtens träd och buskar lär nog aldrig bli sig mera lik, häcken mot gatan som är nästan tre meter ligger slickad mot backen.
Såg Beckfilmen Levande begravd och det är nog en av de bättre jag sett, läskig och spännande scener som gav mig kalla kårar och ett gallskrik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar