En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 9 november 2010

Vem har tagit mitt minne?

För ett år skrev jag detta i andra bloggen:

Vi satt igår och talade om en sak som jag verkligen ångrar, och det är att jag inte skrev dagbok under alla mina år i restaurang ovch hotellbranschen. Mannen tyckte då att jag skulle rada upp alla arbetsställen och kollegor och därifrån dra mig till minnes om de olika anekdoter som flutit förbi. Jag kommer ihåg alla restauranger (har väl ett CV) men jag minns inte namnen på personer jag arbetat med, skitläskigt. Ansikterna ser jag framför mig men namnen vill inte komma, jag kommer inte ihåg mina klasskamrater heller för den delen, några men dock inte alla.
Tror att detta beror på att jag flyttat runt som en liten tattare i alla år, säsongsarbetat mellan Storlien och Gotland.
Men jag ska verkligen sätta mig ner och försöka minnas, eller finns det kanske komihåg tabletter att köpa på svarta marknaden?

Tror ni att jag har satt mig skrivit ner?
Nej det har jag inte men jag vill däremot hylla Facebook, där har jag hittat gamla kollegor som jag har återupptagit kontakten med, fantastiskt roligt och vi har även träffats några av oss så tummen upp för Facebook!!!

2 kommentarer:

  1. Jaså kan man använda Facebook till sånt ?

    SvaraRadera
  2. Skånepågen, driver du med mig eller menar du allvar?

    SvaraRadera