En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



måndag 22 november 2010

Kall om skinkorna!

Vad är det för fel på mig, jag fryser så in i bänken om mina skinkor, på jobbet går jag med en fleesetröja virad runt rumpan. Jag vill ha mamelucker, varma och ej sticksiga mamelucker, men var kan jag hitta det?
När jag ändå gnäller så ska jag gnälla lite mer, vam fan hade hällt en tunn ishinna på hela bilen imorse? Det var helt omöjligt att skrapa rutorna så jag fick stå med bilen igång och spy ut avgaser på morgonkvisten.
Och sedan är det något konstigt med min hörsel på höger öra, det låter som det sitter en lite kerub inne i mitt huvud och knackar på ett tagnentbord, jag känner mig skadad, miljöskadad!!
Men för att glädja er så får ni en vacker bild att titta på.
En jättevallmo som jag fotade på Norra delen av ön på försommaren!

5 kommentarer:

  1. Veckans blogg är inte fel =)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. hej på dig, känner igen problemet med kall bak. Tipsar om att det finns både korta och långa täck-kjolar. Värmer skönt om baken. Det finns också typ mamelucker i silke som värmer gott och vill man ha ännu varmare så finns det såna som jag använder när jag åker skidor. Ser ut som avklippta kalsonger.
    Ha en trevlig kväll, Astrid

    SvaraRadera
  3. Jag har varit iskall om rumpa och ländrygg ända sedan jag föddes! Det är LÖGN att bli varm där! (så åkte jag också på njurbäckeninfektion för en del år sedan) Jag tar ett Back-on-track bälte på mig runt höfter-ländrygg så värmer det i alla fall litet. Men kall blir jag ändå. Hopplöst. Har köpt en värmefilt OBH, najs!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Googlade på kall om skinkorna och hamnade här. Det är så jobbigt att hela tiden vara kall, värker ju! Ska se om jag kan hitta mamelucker! Silkes!

    SvaraRadera