En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 17 november 2010

Märklig vänskap!

Jag har en vän som gärna säger vid ett samtal, jag ringer dig ikväll, men som oftast låter bli att ringa, vad det beror på vill jag att ska vara osagt, det är hennes val och hennes funderingar.
Nu sa hon så i förra veckan och har ännu inte ringt upp, till saken hör att jag ringt ex antal gånger men utan resultat, därav detta inlägg då jag vet att DU läser bloggen.
Vill du inte ha kontakt så var då så jävla vänlig och tala om det, för efter allt du har varit med om så finns det faktiskt någonting som heter omtanke och empati från min sida.
Skicka ett sms, ett mail eller skriv en rad på FB, det är jag väl ändå värd?
Och jag behöver väl inte lägga in en bild på dig, för jag vet att du vet vem du är.

7 kommentarer:

  1. Mmm... Brukar oftast vara ngn som mår dåligt och bara kan se sitt. Lite trist bara om man är vännen som finns där och bryr sig. Oavsett hur dåligt man mår kan man visa uppskattning för att vännen bryr sig. Orkar man inte prata så säg det en äkta vän klarar det. Ärlig kommunikation varar längst!

    Vänner som dig ska man vara rädd om :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en förklaring. Kram Lilitha

    SvaraRadera
  3. MissC, tack rara du det värmde!

    Lilitha, då får jag nog hoppas länge...

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det vara svårt med vänner, även nära vänner. Hon kanske mår dåligt och vara ensam ett tag.
    Hon kanske ringer när hon orkar. Hon sa "jag ringer", men inte när !

    SvaraRadera
  5. Ja, det är trist när man finns där och bryr sig och den som sagt att hon ska ringa sen inte hör av sig.. kanske är det så att hon inte orkar när det kommer till kritan.. det kan också vara jobbigt att få andras empati (??) Eller...? Men...?
    Vd jag menar med "jobbigt" är att man på bloggplatsen har allt utom koden ifyllt, här måste jag skriva hela raddan varje gång *lat*

    SvaraRadera
  6. Skånepågen så rätt men har man talats vid minst en ggr om dagen i åratal så känns det lite märkligt!

    SvaraRadera
  7. Ylle, skriv bara ditt namn, jag har ju dig på länklistan!

    SvaraRadera