En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 9 november 2010

Ibland bara blir det!

Jag undrar hur han tänkte, mannen som backade upp för avfarten ner mot Ölandsbron, helt ärligt hur fan kan man välja och backa upp för en avfart med släp till råga på allt. Snacka om trafikfara och det var ju inte sämre att han hade en företagsbil, tror jag få ringa och fråga!
Men jag är glad att vi har plusgrader och ingen snö, sedan att regnet bara vräker ner är ju en annan sak, om inte annat så blir ju bilen "ren".
På tal om bilen så ska den besiktigas idag igen, tyckte det var nyligen jag gjorde det men tydligen inte. Får nog åka och dammsuga lite i bilen, det är såå mycket hundhår från Janis och på tal om mycket så blev det en del lammkött till i frysen igår närmare 26 kilo så nu har vi ca 45 kilo kött att frossa på till nästa slakt.
En del beslut är kanske inte alltid helt genomtänkta!

4 kommentarer:

  1. Ja du man ser så många konstiga och vansinniga maövrar ute på vägarna så man undrar hur en del fått sitt körkort. Vad härligt att ha så mycket lammkött i frysen, det som är så gott. Hoppas det går bra på besiktningen
    Ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
  2. Man undrar ju hur vissa lyckats få körkort ;)
    Hoppas jag klarar mig *hehe*

    SvaraRadera
  3. Verkligen en talande bild!
    Har oxå sett en hel del vansinnigt tokiga trafikbeslut på alla mina turer på E6an mellan H-stad och Vessigebro. En som backat tillbaka på påfarten bland annat....Hur tänker man då?
    Kram där borta på ön!

    SvaraRadera
  4. Det blev ombesiktning, en bromsmojäng saknades på vänster bak, hur nu bara en sådan kan lossna????

    SvaraRadera