En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 12 november 2010

Surgubbe!

Idag efter arbetet så åkte jag ner till Dämmet för att gå med Janis, hon sprang som en tok och pasade även på att bada. Kanske skulle testa det, ett litet vinterbad!
Efter promenaden så skulle vi gå in till Martin på Djurbutiken som finns på Köpstaden, det är store entredörrar in och först kommer blomsteraffären och sedan djuraffären så det är väl ca femton steg in i köpcentrat.
På dörren utanför hänger det tydliga skyltar om att hundar INTE får följa med in, vilket jag tycker är helmärkligt då tex jag var tvungen att ta med henne in för att prova ut ett nytt halsband, kanske inte tvungen men jag ville det.
Utanför entrén står en herre med en STOR cigg i munnen och blossar hejvilt, och då menar jag precis utanför dörrarna. När jag är på väg in så säger han åt mig hepp hepp och pekar på förbudsskylten, OCH säger jag då menande.
Han talar då om att det är FÖRBJUDET att ta in hundar i köpcentrat, jag förklarar då att jag måste ta med henne in, han påpekar igen om förbudet och jag svarar som en grinig tonåring att hon MÅSTE följa med in.
Vet ni vad gubbskrutten säger då, du får ju tänka på allergikerna!!!!
Jag tittar då på honom och säger: och det gör ju du som står här och blossar för fullt.
Han svarade mig något men det hörde jag inte då jag redan var halvvägs inne i djurbutiken.
Men ska inte kasta sten då man sitter i glashus!!!
Janis fick i alla fall ett nytt halsband och det var ju huvudsaken.

2 kommentarer:

  1. Hahaa, hejja!;))
    Ser fram emot recension av fjolårslamm! Vi har inte smakat än...
    Kram
    Anja

    SvaraRadera
  2. Bra svar!
    Egentligen är ni i samma båt - djurägare och rökare är tyväär allmänhetens mobboffer, som man kan ta ut sitt dåliga humör på.
    OBS Jag är djurägare, inte rökare.
    /Oldmolly

    SvaraRadera