En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 14 december 2010

Är det ett skämt!

Nu är det fler besök än någonsin på Hälsocentralerna, folk söker hjälp för ryggont, de har nämligen skottat snö!!! Men allvarligt, vart är vi på väg egentligen? Har inte vårdpersonalen annat att ta hand om?
Det kallas träningsverk eller är det den luriga latmasken som har spridit smitta i länet?
Hepp, inga bortförklaringar nu!!

Ett tips, det finns de som är utbildade massörer!

3 kommentarer:

  1. Det finns ju faktiskt en hel del folk som har fel på ryggen också!!
    Alla är inte lata, även om de som är friska gärna vill tro det ;)

    SvaraRadera
  2. Tror att det är så att många går ut, de har inte gjort annat än legat på sofflocket hela året och så tror de att de ska skotta en massa tung snö utan att de får ont som fasen...

    SvaraRadera
  3. Madde, det tror jag inte heller, jag hackar inte på de som är sjuka utan de som inte klarar av att skotta lite snö och sedan behandla sig själva utan måste springa till el doktore, tycker nog att vår läkarvård har annat att syssla med!

    SvaraRadera