En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



lördag 11 december 2010

Det doftar vitlök!

Underbara dofter sprider sig av vitlök, timjan, rosmarin, chili, kanel och mandarin.
Ikväll lagar vi lammstek i skivor som får brässera sig möra, det är fjolårslammet från Anja och Per som ligger i stekgrytan, i ugnen står en potatisgratäng med mycket vitlök och grädde i, en liten grönsak måste ju förgylla tallriken så det får bli den lilla gröna bönan!
Vad äter ni ikväll då?

2 kommentarer:

  1. Låter smarrigt värre! Här står pappa Leif för middagen, gräddig gratäng med purjoläk, vitlök och en eller annan potatis serverad med Entrecot a la Leif (vad det nu är) och svartavinbärsgele. Mums. Bon appeti och kram. Moa (genom mamma Anna)

    SvaraRadera
  2. *dräggel*
    Och jag som sitter på jobbet, med kopp tråkig choklad framför mig. Nu blev jag väldigt hungrig.

    SvaraRadera