En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 2 december 2010

Inbjudan

Jag har fått en inbjudan, en inbjudan till gynekologisk cellprovskontroll.
Och det är idag, det är snart och jag vill egentligen bara kasta mig på luren och hitta på någon nödlögn om motorstopp eller att jag fastnat i en snödriva.
Men så har jag ju gjort de senaste sex åren och nu har jag lovat Mannen att detta besök ska ske.
Vill inte, tycker verkligen att det är skitläskigt, tacka vet jag mammografi eller sprutor eller nästan vad som men detta.............

6 kommentarer:

  1. Hoppas du åkte iväg för sånt är viktigt. Inte roligt för det känns lite tycker jag. Det var länge sen jag blev kallad, hade cellförändringar för 18 år sedan men det var inte elakartat men hade jag kommit några år senare så vet man aldrig. Håller med om att man hellre går på mammografi och sprutor är inte heller så farliga. Hoppas det gick bra ändå

    Ha en fin kväll
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det inte heller, förra gången gick jag inte... Fast jag tycker nästan tandläkaren är värre...

    SvaraRadera
  3. Kom igen nu! Gjorde det innan vi åkte i höstas och det var klart innan jag visste att hon började. Allvarligt talat, ja det är vidrigt men tekniken går framåt även för oss och det var mycket smidigare än förra gången...
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Klart att jag gick hade ju lovat Mannen det =)
    Det går snabbt men det gör ändå ONT. Eller kanske inte ont utan obehagligt.
    Sedan att ligga där i stickade knästrumpor med skötet bar är ju ingen höjdare precis,

    SvaraRadera
  5. Det är INTE kul - håller med. Men ack så viktigt!

    SvaraRadera
  6. Hallå Mita,fint namn,hi,hi... håller med,nä fy,inte kul med cellprov,men ack så bra att det finns,precis som mammografi. Inte heller nån höjdare att få tuttarna tillplattade.Tänk vad mycket vi kvinns får stå ut med.
    Ha det gott,
    Kram!

    SvaraRadera