En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 30 december 2010

Så rädd!

Det smäller runt om just nu och en lite kinesflicka ligger under bordet och är så rädd, så rädd!

Fyrverkerier på nyårsafton

Du får, utan polisens tillstånd, avfyra fyrverkerier på nyårsafton fram till kl. 01 följande dag. Avfyrningsplats eller beräknad nedslagsplats får inte vara närmare bostadsbyggnad än 25 meter.

Lokala ordningsföreskrifter

De lokala ordningsföreskrifterna för Mörbylånga kommun innehåller bestämmelser om hur den allmänna ordningen i Mörbylånga kommun ska upprätthållas. I paragraf 19 sägs följande:
"Tillstånd av polismyndighet krävs för att använda pryotekniska varor. Användandet av pryotekniska varor tillåts utan tillstånd av polismyndighet bara från kl. 20.00 på påskafton, valborgsmässoafton och nyårsafton fram till kl. 01.00 följande dag. Avfyrningsplats eller beräknad nedslagsplats får inte vara närmare bostadsbyggnad än 25 meter."

3 kommentarer:

  1. Jag lider med er alla. Min hund är så oootroligt rädd och jag lider fruktansvärt när jag ser paniken i hand ögon. Förra nyår "firade" jag inne på toaletten tillsammans med hunden, ljud på och persienner neddragna. Han slutade gå ut mitt på dagen och var livrädd.
    BamseKram till er

    SvaraRadera
  2. Smällare och raketer ett jäkla otyg för hundar.Jag har haft en hund som var så otoligt skotträdd,så jag vet hur dom lider.Man får fly fältet.
    Min Peppe vovve nu är inte skottberörd,och måtte han aldrig bli det heller,
    Tycker så synd om din lilla vovvsing,
    Önskar ett Gott Nytt År, helst utan smällare
    Kramiz!

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År Mita! Ja, tänk om vi kunde få slippa alla hemska smällare.

    Kram

    SvaraRadera