En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 8 december 2010

Ikväll äter vi!

Hel kyckling i lergrytan som får vara inne i tre timmar på 170 grader, kycklingen har jag fyllt med vitlök, lök, färsk chili och två kanelstänger sedan blandade jag ihop cocosmjölk med limecest, ingefära, spiskummin,
ännu mer chili och soya som jag hällde över kycklingen, locket på och den får sköta sig själv, Basmatiris och sallad till det!
Jag har sagt det förut och säger det igen, Lergrytan är ett fantastiskt redskap i åtminstonde min matlagning!

2 kommentarer:

  1. Sv: Displayen har inte spruckit i glaset utan detta är trubbel på insidan :(

    SvaraRadera
  2. mmmmmmums synd att jag inte har tid att kika över på den middan!

    SvaraRadera