En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 14 december 2010

Kalla skinkor!

Jag känner mig som en riktig gnällfia, gnäller på snöskottare, plogbilar, vinterdäck, snöoväder  m.m. Och det är jag en riktig surfitta just nu, jag kan inte hitta energin någonstans. Det ska vara långkalsoner och vantar på, snökängor och luvan nere vid öronen. Visst vi ska åka till varmare land men inte just nu utan det är några veckor till det. Just nu har jag bara lust att lägga mig i bikini med solglasögon under ett solarium och dricka paraplydrinkar och spela sommardängor.

Om jag gillar sommaren bättre? Absolut!

3 kommentarer:

  1. inga kommentarer de är överflödiga! jag håller med du! gått med mössa hela dagen även inna sur och tvär... -24 just nu igen som "varmast " har vi haft - 18.....

    SvaraRadera
  2. ...å jag som njuter i det här vädret...äntligen en vit vinter tycker då jag!! kramiz

    SvaraRadera
  3. Hej du lilla muntergök!
    Vi vill passa på att önska dig en riktigt god jul och gott nytt år. Lite väl tidigt men vi åker till Australien i morgon och jag antar att det inte blir så mycket tid för mig vid datorn. Vi ska på kryssning i 2 v och där kostar det skjortan att koppla upp sig. Efter kryssningen ska vi hyra bil och åka runt i Australien ett tag. Mitten på januari är vi tillbaka och då kommer ni till Phuket! Hoppas vi kan ses. Jag förstår att snön och kylan suger. Alla där hemma gör det fantastiskt bra som orkar, kämpa på bara! När du kommer hit kommer svett, solbränna och sand i sängen att bli ett härligt problem istället.
    Kram från oss

    SvaraRadera