En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 16 december 2010

Dagar värda guldstjärnor

Idag är en sådan dag då jag ska dela ut en glänsande femuddig gyllene gulstjärna til någon som jag anser är värld den. Ni kommer väl själv ihåg i skolan då fröken delade ut den lilla stjärnan i boken, vilken bekräftelse på prestation!
Gör det du med, är det någon i din närhet som har åstadkommit något som inte är en självklarhet, eller är det någon som alltid är där för dig, eller varför inte hon/han som aldrig visar ett enda surt beteende på bussen utan alltid möter just dig med ett leende!
Ovanliga dagar kräver inga guldstjärnor, men vanliga dagar kan göra underverk med en femuddig glänsande klapp på en axel!

3 kommentarer:

  1. Låter som en strålande ide´...kramiz

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullständigt!

    SvaraRadera
  3. Det fanns inga såna guldstjärnor när jag gick i skolan utan man fick såna i söndagsskolan i en bok ;). Jag brukar ge folk uppskattning lite då och då som verkligen förgyller tillvaron. Bra skrivet och tänkansvärt.

    Ha en guldkväll ;)
    kramar

    SvaraRadera