En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 8 december 2010

Åren går!

Idag är det 30 år sedan John Lennon blev brutalt mördad, gärningsmannen var en psykiskt sjuk Lennon-beundrare, Mark David Chapman. Hur man kan mörda någon som man beundrar går lite över mitt förstånd.
Undra vad han hade varit idag och hur mycket musik och kärlek den mannen hade tillfört mänskligheten.
Han har nog fortsatt sin karriär med änglarna.
30 år sedan, 30 år och jag minns det som det vore igår, det är märkligt vad man minns vissa saker och andra är totalt borta som tex var jag har ställt mina fodrade skor.

Jag tar en tugga till på ett tummen upp knäckebröd, Leksands Kardemummaknäcke.

4 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad fort tiden gått. Jag var ett stort fan av John Lennon. Tragiskt det som hände. Mellan normal och vansinne går tydligen en tunn tråd. Fint skrivet och lite roligt på slutet ;) Nu måste man ju bara köpa Leksands kardemummaknäcke för det låter så gott

    Ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag minns så väl när prinsessan Diana dog... En del saker etsar sig fast helt enkelt...

    SvaraRadera
  3. John ja, vilken musikmakare av Guds nåde!!!! Jag minns också den dagen kristallklart. Det sägs ju att det är NÄRMINNET som sabbas först.. och det stämmer allt!

    SvaraRadera
  4. 30 år. Det känns som igår!

    SvaraRadera