En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



onsdag 22 december 2010

Ska nog inte ha bil!

Jag och bil = katastrof!
Blir nojjig av allt som inte låter normalt eller luktar som vanligt i en bil, idag tyckte jag att det luktade mycket bensin, kan kanske beo på alla 22 minusgrader som varit inatt, sedan när jag väl körde in till Kalmar så började bilen att låta skitkonstigt mitt på bron, det lät ungeför som om jag hade tagit med mig en bauta isboll och placerat den under bilen, duns, duns, duns lät det i samma takt som jag körde. Stannade och tittade till under bilen men icket, det var tomt. Trodde sedan att det var hela underredet som höll på att lossna men inte det heller. Mannen hämtade då fälgkorset och kände på bultarna på ena framdäcket, och japp där var det, allt var lixom löst???
Jag skyller på att det var han med den stora traktorn som orsakat detta, sedan att det inte var så igår hör ju inte hit!

3 kommentarer:

  1. du måste ju efter dra bultarna när du har bytt däck... men det är lätt at va efterklok, man litar ju på att äkta hälften kan typ fixa det... så gör jag i alla fall :)))) tur att det inte lossnade, var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Jag litar till 100 på mannen, det där med däckbyte är INTE riktigt min bag =)

    SvaraRadera
  3. Skönt att läsa att jag inte är ensam om att "jag & bil = katastrof"
    Ska nåt gå sönder eller om det är ett konstigt ljud nog tusan är det jag som har bilen och inte gubben. För när han har bilen går den som en klocka :s
    Jag brukar ha ångest i samband med däckbyten för jag tror mej höra just det ljudet "duns" som bara finns i mitt huvud... Är man knäpp eller?
    Tur i oturen att mannen kände på bultarna då... Kör nu lugnt vännen.
    Kram Lena

    SvaraRadera