En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 24 december 2010

Vi tänder ljus hemma istället!

Nu börjar julaftonen att lida mot sitt slut, det har varit lugnt och skönt med massor av god mat och gott sällskap, vi har firat med min mor, syster och systerdotter. Först hemma hos mamma med julegröten och laxmackan sedan julbord hemma hos oss, vi kör med knytkalas så alla fick dra sitt strå till stacken. Och som vanligt blev det alldeles för mycket mat så nu blir det rester i minst en vecka.
Det vi dock inte kunde göra var att åka till minneslunden och tända ljus för de som är på andra sidan, vi har nämligen snökaos och då menar jag kaos.
Har aldrig varit med om ett liknande väder, fåken visar verkligen sitt rätta jag idag.'
Lider med alla stackare nere på södra delen av ön, där är det visst drivor som är upp till 2 meter höga.
Nu ska jag kasta mig in i Tomten är far till alla barnen och njuta av ett glas vin!

1 kommentar:

  1. God Jul till Er! Du ska inte tro att ni är de enda som har snö! När den traditionella julgrans stölden skulle utföras på den vackra gran som utsågs som offer i kantarell tid skulle offra livet , från den mylla som omfamnat och vårdat den från den var ett litet frö ( eller planterad av någon gästarbetare med en skitlön), blev jag lite fundersam om vart den rakaren tagit vägen. Allt som fanns innom synhåll var ca en halv meter högt! Jag VET att jag hade sett den och valt ut den för några månader sedan! HMM! Efter en liten rekonstruktion med inlägg av lite fakta och 16 minusgrader och inga cigg så insåg jag att jag stog med snö upp över navels gränsen i de trakter där de där 2 hänger som en gång i tiden var en "tillgång"! Jag tog min BYGGARE BOB såg och åkte hem-utan en gran! Vet inte hur jag ska hantera detta för att inte tappa ansiktet för mina gran nörds vänner! Men va fan-jag får skylla på att jag blivit frälst och blivit TRÄDKRAMARE!!
    Ger er okså en KRAM och önskar er en mysig och VAAAAAARMMMM, semester!!
    Lotta-BAD

    SvaraRadera