En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 3 december 2010

Vi är alla mirakel!

Var rädda om varandra, ge den där extra kramen, pussen eller klappen på axeln till människorna runt dig. Varför inte ett vänligt ord till den som klivit upp tidigt för att just ge dig service på macken, eller frukostvärdinnan som säkert är jättetrött och bara vill hem, ge henne ett vänligt godmorgon. Ge ett leende till din medpassagerare på bussen/tåget. Och för allt i världen ta det lugnt i trafiken och med alla levande ljus.
Alla är vi värda en extra omtanke

1 kommentar:

  1. Tänk om alla tänkte så.... Ger man glädje och medmänsklighet så får man det tillbaka. Jag försöker leva så men här i vårat hus bor det en kärring som inte är klok... Sur som ättiks-sprit. En sådan människa kan förstöra en hela dag... Numera ignorerar jag henne, så skönt!
    Kram på dig!!!

    SvaraRadera