En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



tisdag 28 december 2010

När youtube tar överhand!

Har skottat idag igen, skönt att få använda det fysiska, är stolt över mig själv för att jag efter många tvekanden lyckades att ta mig upp på taket för att skotta, har en sjuk fobi som visst kallas höjdskräck.
Nu var jag ju inte uppe och viftade med spade uppe på taknocken utan "bara" på halvtaket som är över hallen, bara och bara, det är 3 meter från backen sett och med en utstickande veranda att landa på, men för en som bara är 160 i strumplästen så kan det vara nog så högt.
Nåväl stegen stod stadigt och väntade på att jag skulle bli färdigskottad, och med en meter isig snö så tog det på både ork och krafter, så jag lyckades naturligtvis att kasta ett jättelass på stegen som gled sakta fint ned mot backen men som i sista sekund hakade fast i stuprännan.
Bra va att jag vände den åt rätt håll, för annars hade jag väl suttit där ännu för sonen med polare satt inne vid datorn och hörde nada!

1 kommentar: