En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 10 december 2010

Middagstips!

Nu har jag irrat omkring här som en förrymd fånge i mina randiga långkalsoner mellan frysen och kylskåpet för att komma på vad middagen ska erbjuda, men det är tokstopp i kreativitetsslingan.
Så snälla ni ge mig ett middagstips där huvudingrediensen ska bestå av någon form av djur från havet!

Min pysselhörna!

Hmm, tittar just nu på Nyhetsmorgon och kocken ska göra en Peruans Bouillabaisse

1 kommentar:

  1. En klassiker som alltid går hem är älgkött eller kyckling i ädelostsås med valnötter. Älgköttet serveras med hasselbackspotatis, och kycklingen givetvis med ris.
    ...och ädelost har man väl givetvis hemma så här i glögg- och pepparkakstider!! :-) /Nell

    SvaraRadera