En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



torsdag 2 december 2010

Nu blir det ett dilemma!

Nu kom den igen, snökanonen, inte maskinen utan naturens fenomen.
Helt ärligt, hur ska jag tackla min moral?
Det ska skottas för att komma ut, det ska skottas så att brevbäraren kommer fram och då ska ni veta att kommunen skottar väldigt sporadiskt på gatan, det ska skottas så att sopbilen kommer fram, det ska skottas så att inte taket rasar in på vårat hus.
Ska jag åka till jobbet klockan 07.00 för att sedan komma hem vid 17-tiden för att se att något dåligt hänt?
Inte vet jag?
Kan man vara hemma och omvårda snön?
Mannen är egen och ska absolut inte stanna hemma hela dagen för detta anser jag men hur ska jag aggera, jag vet det är bara jag som kan svara på det men vad anser du?
Jag kan ju i och för sig skicka någon annan till mitt jobb i niqab.

2 kommentarer:

  1. ...ja du de e ett dilemma med snön oxxå...våra grannar efter vägen vet inte vad ordet skotta betyder...man får glatt kliva ut å gå på vägen...hoppas allt e bra med dig å de fyrbenta!! kramiz

    SvaraRadera
  2. Vi har våra vaktmästare som skottar både här plus hela samhället, plus tresamhällen till plus en landsväg nånstans... Hinner de med allt? Svar: nej... Skottningen är under all skitik. Hörde nu att de får bidrag för att byta skären på deras traktorer eller vad de nu använder. Dock kör de inte ner skäret tillräckligt utan sparar de pengarna! Man ska ringa vägverket så fort man ser en snöplog som det INTE slår gnistor om!!! Är ju bättre att de gör det bra från början eller hur?

    SvaraRadera