En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



söndag 12 december 2010

Siddhārtha Gautama

Borrare formar brunnar, bågmakare formar pilar, snickare formar trä och den vise formar sig själv

//Buddha

Bild av min första men dock ej sista Buddahstaty, denna fick jag av mina föräldrar
för 30 år sedan, den kommer från Sri Lanka och är gjord i massivt ädelträ. 

6 kommentarer:

  1. Vacker staty!

    Önskar dig en underbar söndag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Snygg!!! Jag har en förkärlek till Buddah jag med :)

    SvaraRadera
  3. ...vad fin den e!!
    Ja de e nått speciellt med Buddha statyerna..hoppas helgen varit bra!! kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilken fin Buddah och vilket minne. Bra citat längst upp.

    Ha en fin tredje advent
    kram

    SvaraRadera
  5. Skitfin! Älskar Buddha-statyer... Våran nya familjemedlem ska ju heta Buddha!!!

    SvaraRadera
  6. Jag hade faktiskt en Buddha staty för länge sen,undrar vart den tog vägen? Har väl fått fötter som så mycket annat,hmmm...
    Kramiz!

    SvaraRadera