En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



fredag 3 december 2010

Våfflor med extra vanilj

I gårkväll så fick jag för mig att jag skulle grädda våfflor, jag hade ett oöppnat paket Ekströms frasvåfflor i skåpet. Tog då fram lilla vispen och bunken för att sedan öppna paketet, i paketet låg två vita påsar med pulverm jag la påsarna på skärbrädan och hällde vatten i bunken och såg då små svarta pricka i våffelpåsen som jag ej ännu öppnat, tanken slog mig direkt at nu har de minsan börjat med "äkta" vanilj i pulvret, men ack vad jag bedrog mig om nu inte vanilj har ben och kan röra på sig.
I påsen var det fullt med pyttepyttesmå djur som sprang omkring bland pulvret ( jag ryser så att jag knappt kan skriva detta)
När jag väl tittade på bäst före datumet såg jag att Frasvåfflan gått ut för 6 månader sedan, så ett skafferirens är på sin plats!

6 kommentarer:

  1. En Norrlänska på Öland. Där ser man, stor skilland kan jag tro, fast i år har ju även Öland rejäl vinter vad jag sett i tidningen. Bor ju inte själv så långt bort från brofästet.

    Urk, sånna där små djur i mjöl o annat är inte kul att finna, man tappar liksom lusten till mat just då..tur man glömmer fort.

    Kramiz Anki som ramlade in

    SvaraRadera
  2. URK! Vad äckligt! Förstår att det blev skafferirens!

    SvaraRadera
  3. Fy! Men jag har haft djur i mitt skafferi oxå...

    SvaraRadera
  4. Men fy, sånt där är min fasa,det blir ju en totalrensning och rengörning,helt sjukt.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  5. Haha...ja men lite spindelben å fladdermusvingar tillhör häxans vardag...haha.

    Ja ett trollkors/häxkors är bra att ha. Min hänger på hedersplatsen i hallen.

    Kraaam Lilitha

    SvaraRadera
  6. Skafferiet är nu totalsanerat, hittade som tur var ingent mer!!

    SvaraRadera