En Norrländska på Öland

En blogg om mitt liv på Öland, här dryftar jag mina åsikter och synpunkter, jag bjuder på härliga bilder, matlagningskonsten och annat som jag tycker är värt att publicera =)



måndag 27 december 2010

Nu ska jag gnälla!!

Jag ska gnälla på alla giriga djävlar som börjar att sälja raketer dagarna innan Julafton, jag gnäller också på alla okunniga föräldrar som tillåter sina små slynglar att vara ute och smälla innan Nyårsafton, mest gnäll vill jag då ge till de som sätter lagar och förordningar angående detta, hur svårt kan det vara att införa ett förbud mot detta fanstyg. Visst ska vi ha fyrverkeri men då under ordnade former och med folk som kan det.
Med alla skriverier om djur som mår dåligt och fingrar som flyger så borde det ju inte undgått någon vilka problem detta smällande skapar.
Färdiggnällt!!!

7 kommentarer:

  1. Det värsta är att så länge det finns föräldrar som förser sina barn med smällare så kommer det aldrig att sluta... Det bästa vore ju om de slutade tillverka fanskapet...

    SvaraRadera
  2. jadu dessa raketer är ett gissel här säljs det inte den 29e som start, jag tror att allt för många hundägare är svaret på detta.. jag själv hoppas på slippa kasta pengar i sjön på raketer men då blir det så trist( tycker barnen),, vi bor så vi inte stör någon med detta men tycker att tätbefolkade områden skulle ha det på utsatta områden ska det vara så svårt?
    så gnäll du!

    SvaraRadera
  3. Du, vi får väl ge oss på de som köper i stället. Ungefär som man ger sig på torskarna och inte på de prostituerade.
    Har aldrig i hela mitt liv köpt en raket eller en smällare. Tänkte klara mig resten av livet utan också.

    SvaraRadera
  4. Jag ger mig gärna ut på jakt av raketinköpare!!!

    SvaraRadera
  5. BRA "gnäll" Håller med dig!!
    Sinna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Det är nu dags att rösta i fototävlingen! Röstningen pågår fram tills torsdag då vinnaren utses. Nyttja hela ditt kontaktnät och lite till för att fiska röster!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Hej o god fortsättning. Blev lite glad när jag läste att du firat jul med de dina. Antar att du har dem oxå på Öland eller att de anlände innan jul för på julafton var de väl knappast någon som äns funderade på att köra till Öland, eller?

    Smällare ja de e ett otyg. Vår Golden får lugnande på nyårsafton o för hennes skull är vi alltid hemma denna afton o tar hand om henne o de andra djuren. Hästarna blir oxå lite oroliga men ser inte så mycket efter som de är stallade då, men de hör o rör sig oroligt i boxarna, då brukar jag mata med något gott så de ska stilla sig o gubben tar hand om hundarna här inne. Vad gör man inte för sina små älsklingar. Tack o lov smälls de inte så mycket här precis, men de låter ju inne från byn just vid 12-slaget o syns oxå vida över.

    God fortsättning på dig.
    Kramiz

    SvaraRadera